tisdag 9 april 2013

Nytt spännande projekt/samarbete!


Jag var på KOMA för några helger sedan - för oinvigda så står det för "Kolbäcks Maraton", och det är en härlig helg som anordnas i Kolbäck där ett gäng pysseltjejer träffas och pysslar tillsammans en hel helg, äter gott, dricker några glas bubbel, fnittrar och snackar, får ny inspiration och knyter nya kontakter!

En av tjejerna som var med var Tina - och hon har tillsammans med sin bonusdotter startat en insamlingsfond med konceptet att de pysslar ihop kort och säljer, och förtjänsten går till Barncancerfonden

De kallar sig "Snäckans Hjärtekort" och självklart ville jag hjälpa dem så mycket jag bara kunde!

Jag samlade först och främst ihop diverse material och skickade till dem, saker som jag inte kommit mig för att använda, saker som inte passar min pysselstil, men som förhoppningsvis kan komma till nytta hos nya ägare. 

Jag skänkte dessutom några av mina färdiga kort som jag bara samlat på hög där hemma - med lite tur kan de få en slant för dem, och alla bäckar små är ju till stor hjälp i kampen mot cancern! 

Dessutom har jag försökt sprida informationen genom att dela deras Facebook-sida med mina vänner, och nu passar jag på att även göra lite "reklam" här :)

Mer information om Snäckans Hjärtekort: 

En bekant som sett mina delningar om Snäckans Hjärtekort på Facebook skickade mig en förfrågan om jag fortfarande gjorde kort. "Självklart!" svarade jag! 

Anledningen till frågan var att han driver ett företag som heter Lagom Svensk Entertainment, och de ska nu åka på en turné kallad "Stand Up 4 the Kidz" där de ska samla in pengar till Barncancerfonden. 

Mer information om LSE: 

Inför denna turné/som ett komplement till den så auktionerar de ut diverse föremål skänkta av företag och privatpersoner och nu ville de ha Tack-kort att skicka med i vinst-paketen!

Självklart vill jag hjälpa till med detta, och jag såg även chansen att sprida Snäckans Hjärtekort lite, så i dessa tack-kort kommer följande inlaga finnas:



Inga kommentarer: